Do niemieckiego Chemnitz dotarł pierwszy tramwaj dwusystemowy Citylink od Stadlera. Miasto zamówiło ich w sumie 19. Teraz tramwaj rozpocznie szeroko zakrojone testy. Pasażerów zabierze na pokład najwcześniej w 2027 roku.
Pierwszy – z zamówionych 19 dwusystemowych tramwajów Citylink nowej generacji – jest już w Chemnitz. Cała seria jest produkowana w Walencji (Hiszpania) w tamtejszej fabryce Stadlera. Na początku grudnia pierwszy wyprodukowany pojazd został przetransportowany statkiem z Hiszpanii przez kanał La Manche do Antwerpii (Belgia), a stamtąd – przy pomocy lawety – dotarł do Chemnitz.
– Nowy tramwaj przejdzie w nadchodzących miesiącach rygorystyczne testy na sieci tramwajowej i regionalnej kolei w Chemnitz. W planach są jazdy homologacyjne i liczne próby. Od 2027 roku nowy pojazd, wraz z innymi nowymi pojazdami, które systematycznie będą dostarczane, zostanie włączony do obsługi sieci Chemnitz – mówi Mathias Korda, dyrektor Verkehrsverbund Mittelsachsen.
Citylinki drugiej generacji znacząco różnią się od swoich starszych sióstr pierwszej generacji. Obecnie eksploatowane pojazdy Citylink, a jest ich 12, są zasilane olejem napędowym albo prądem z sieci tramwajowej o napięciu 600 V. Citylinki drugiej generacji są „podwójnie elektryczne” – będą zasilane prądem typu tramwajowego albo znanym z sieci kolejowej o napięciu 15 000 V.
Pojazdy eCitylink będą w przyszłości wykorzystywane w pierwszej kolejności na linii kolejowej od 2027 roku między Chemnitz a Stollbergiem, a także między Chemnitz a Mittweida/Döbeln. Później pojawią się również na nowych liniach Chemnitz – Limbach-Oberfrohna i Stollberg – St. Egidien, a także na innych liniach, które zostaną zelektryfikowane.
Trzyczłonowe Citylinki o długości 37,1 m pomieszczą 236 podróżnych, w tym 88 na miejscach siedzących. Przewidziano cztery strefy wielofunkcyjne do przewozu wózków dziecięcych, dla niepełnosprawnych czy rowerów. Pojazdy są wyposażone w silnik o mocy 900 kW i mogą rozwijać prędkość 100 km/h. Będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się na peronach o wysokości 38 cm i 55 cm.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.